En titt i kameraväskan

Som jag berättat tidigare så har jag i dagarna inhandlat en Nikon D3200 med två medföljande objektiv. Det ena är ett AF-S NIKKOR 18-55mm 1:3.5-5.6GII och ett AS-F NIKKOR 55-200mm 1:4-5.6G. Till detta har jag införskaffat ett Andersson PRO MC UV-filter och ett Roxcore CPL-filter (Cirkulärt PoLariseringsfilter). 

Ja det är klart. Köpte ju till en liten väska också. Man kan ju inte ha allt i fickorna. Det fick bli en Andersson CAB 2.0 Medium. En lagom stor väska för denna typ av utrustning (iallafall nu till att börja med). Vet att jag kommer få införskaffa en större väska när utrustningen växer.

Till hela kalaset införskaffade jag även ett stativ från Jula. Lite lätt ostabilt men det får väl duga ett tag. Det är en väldigt basic grundutrustning men den kommer duga länge. 

Hur valde du utrustningen?

Ja det var inte det lättaste. Det gick åt mycket research. Vad var det jag ville åt? 

Givetvis ville jag åt megapixlarna, sedan ville jag åt en rätt simpel men kraftfull sensor. Nikon och Canon har gjort kameror under lång tid och kan således dessa. Sony, Samsung och de andra har ju bara slagit sig in på marknaden iom inträdet på den digitala marknaden. Så Nikon eller Canon? Ja då vann Nikon med sina 24.2 megapixlar mot Canons 18 (har 20.2MP på min mobil). Sen var ju priset inte så illa heller.

Så det var ju det då. En god grund att stå på och en förhoppning om bra fotografier. Men det visar sig väl :)






Kommentera här:








  • fotobloggar.nu
RSS 2.0