Macro

 

Under första maj var jag och tjejen ute igen. Vi skulle på kosläpp i Dalsland, men stannade upp lite vid Brudslöjan, ett grönområde strax utanför Vargön. Vi stannade även till vid Sundals Ryrs kyrka för att se om där fanns något att fota, och det gjorde det.

Då jag som sagt införskaffat ett objektiv som kan bistå mig vid macrobilder tänkte jag testa detta. Pladask på mage och med ministativet började jag kolla efter lämpliga motiv. Och motiv fanns det. Låg i ett hav av vitsippor och fotade så SD-kortet gick varmt :P.

ISO: 400, Zoomavstånd: 300mm, Bländare: f/8, Exponeringstid: 1/250 sek
ISO: 160, Zoomavstånd:  300mm, Bländare: f/8, Exponeringstid: 1/250 sek
ISO: 360, Zoomavstånd: 300mm, Bländare: f/8, Exponeringstid: 1/250 sek 
ISO: 400, Zoomavstånd: 300mm, Bländare: f/8, Exponeringstid: 1/250 sek
ISO: 320, Zoomavstånd: 300mm, Bländare: f/8, Exponeringstid: 1/250 sek
ISO: 100, Zoomavstånd: 300mm, Bländare: f/8, Exponeringstid: 1/500 sek 

Alla bilder tagna med närbildsautomatiken på kameran. Bilderna har enbart beskurits.

Ja men det var ju en bra test. Macro är nog något jag kommer fortsätta att fotografera, för det var riktigt roligt.

Men till nästa gång; Hare bra :)






Kommentera här:








  • fotobloggar.nu
RSS 2.0